tisdag 13 oktober 2009

Jag kandiderar! Kort presentation inför provvalet.

Magnus Sjödahl

Hardeberga strax utanför Lund51 år, egen företagare, 3 vuxna barn.
Privata intressen: Idrott, litteratur, musik, resor.
Aktiv i Kristdemokraterna sedan i mitten på 1970-talet. Har haft uppdrag som ledamot i olika kommunala nämnder samt ersättare i kommunfullmäktige och under en mandatperiod förste ersättare i riksdagen.
Efter att ha legat lågt under några år är jag nu beredd att satsa helhjärtat på att få förtroendet att representera Kristdemokraterna i Riksdagen.
Mitt politiska ledord är:· Du Bestämmer. Jag vet att alla vill bestämma över sina egna liv. Jag har som politiker skyldighet att skapa utrymme för fri vilja. Vi är olika och styrs av olika drivkrafter, omständigheter och val.

Mina två viktigaste politiska intresseområden·

Att skapa förutsättningar för fler arbetstillfällen. Det är grunden för såväl delaktighet och för att vi ska ha tillräckligt med resurser att fördela till vård, skola och omsorg. Lägre löneskatter i form av ett avdrag på arbetsgivaravgiften för att skapa arbetstillfällen i de mindre företagen.

Att arbeta aktivt med klimatpolitiken. Det handlar om mänsklighetens överlevnad. En kraftfull satsning på effektiv energianvändning och förnybara energikällor är nödvändig.

Följ mig gärna på mina funderingar på min blogg.www.magnus-ontheroad.blogspot.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar