fredag 26 mars 2010

Wiehes visar kommunismens ansikte!

Jag har med stor glädje under många år lyssnat på Mikael Wiehes musik. Men det han nu producerat för att användas i valkampanjen får mig att må illa. Jag får kalla kårar av texter som denna: " Jag drömmer om huvuden i en korg, jag drömmer om en galge på Gustav Adolfs Torg".
Ja det är tydligen det vi kan se fram emot om Wiehes drömmar går i uppfyllelse. Det har ju dessvärre genom historien visat sig att det är just så det blir när kommunisterna får makten.
De som är misshagliga avrättas utan pardon, så slipper man ha bekymmer med oliktänkande.
När han intervjuades om denna text i Sveriges Radio slirade han betänkligt vid svaret. Han kunde inte tydligt bekräfta att det inte skulle tolkas bokstavligt.
Det som för Wiehe är en dröm är för mig den ultimata mardrömmen - ett införande dödsstraff med offentliga avrättningar på torgen.
Men sådana vänner behöver knappast Mona Sahlin några politiska medtävlare i valrörelsen. Wiehe kan vinna valet åt Alliansen.
Tack för draghjälpen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar